keskiviikkona

Pitsinen Olkalaukku vanhoista farkuista ja pitsiliinasta

Myönnetään, minä olen hamsteri. En raaskisi luopua mistään `käyttökelpoisesta´, vaikka se olisi rikki (mutta korjattavissa), vaikka sille ei enää olisi tarvetta (joskus voi olla), ja vaikka se olisi muiden silmissä roskaa (minulle materiaalia). Roskiin en siis halua heittää mitään muuta kuin roskaa, siis sellaista jota ei voi enää kierrättää, käyttää tai purkaa materiaaleiksi. Vanhat vaatteet lahjoitan mielummin jollekulle, kuin heitän pois. Rikkinäisistä vaatteista voi saada vielä kankaita tai osia, - kuten taskuja, vetoketjuja ja nappeja, joita voi vielä käyttää jossain.
Olen siis keräillyt esim. rikkinäisiä farkkuja, joista olen tehnyt aiemmin vaikka patakintaat ja pannulapun. Kauan olen jo halunnut tehdä kasseja noista farkkupaloista ja nyt sain ensimmäisen kassin valmiiksi. Siitä tuli pieni olkalaukku, joka on tehty lasten farkuista. Lahkeesta tuli varsinainen kassiosa. Kassissa on sisätaskuna farkkujen etutasku, ommeltuna sopivan kokoiseksi vaikka kännykälle. Olkahihna on ommeltu kahdesta kapeasta palasta samaa farkkukangasta. Koko kassin ihanuus on kauniissa pitsiliinassa, joka tulee esille tummaa farkkukangasta vasten todella ihanasti. Meillä ei pitsiliinoja pöydillä käytetä, niinpä keksin sille parempaa käyttöä =). Nyt se saa olla muidenkin ihailtavana, suorastaan paraatipaikalla!
Kuva ei tässä tee kassille mielestäni oikeutta, sillä luonnossa se on todella kaunis. Nimenomaan pitsin vuoksi.



Pitsinen olkalaukku






234x60

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti